Aktualności

Kolonie Włochy 2017 - Półwysep Gargano

W tym roku wyruszyliśmy do Włoch w dniach 17 - 28.07.2017. Po ponad dobie podróży dotarliśmy na malowniczy Półwysep Gargano, czyli złotą ostrogę buta.

Region Apulia to miejsce o nieskażonym środowisku naturalnym i niezwykle bujnej roślinności. Tereny położonego na samym wybrzeżu miasteczka Peschici okazały się doskonałą bazą wypadową do okolicznych miejscowości, dzięki temu mogliśmy zwiedzić naprawdę wiele. Słońca i odpowiedniej do kąpieli temperatury nie brakowało, dlatego na plaży i w Morzu Adriatyckim spędzaliśmy niemalże każdą wolną chwilę.

Biuro Polan Travel zapewniło nam wiele atrakcji. Starówkę Peschici odwiedziliśmy wieczorową porą, tuż przed rozpoczęciem 3-dniowych obchodów ku czci Św. Eliasza, który ocalił miasteczko przed szarańczą. Tam również mieliśmy okazję spróbować lokalnych przysmaków.

Do urokliwego Monte San Angelo (Góra Świętego Anioła), które urzekło nas swoją architekturą i jednolitym kolorem – bielą, poprowadziły nas kręte drogi gęstego Lasu Umbra, pokrywające teren aż 10ha. Spacerem udaliśmy się do Sanktuarium Św. Michała Archanioła. To tu Michał Anioł miał objawiać się kilkakrotnie. Śladami Św. Ojca Pio udaliśmy się do San Giovanni Rotondo.

Wycieczka na tradycyjny targ włoski w Vieste przybliżyła nam styl życia i tradycje Włochów. Przy samym wjeździe do tego bajecznego kurortu powitała nas Pizzomunno (Czubek Świata) – majestatyczna skała o wysokości 25 metrów, z którą związana jest lokalna legenda. Samo miasteczko to znów urocze białe domki wybudowane na skałach przeplatane siecią wąskich, stromych uliczek, które szczególne wrażenie robią nocą, oświetlone ciepłym żółtym światłem latarni.

Kilkugodzinny rejs po wybrzeżu Monte Barone obfitującym w wyrzeźbione falami wapienne groty, połączony z krótkim plażowaniem wśród skał był niezapomnianą przygodą dla wielu   z nas i dostarczył zapierających dech w piersiach widoków, a wzburzone morze było dodatkową atrakcją i zastrzykiem adrenaliny.

Nad Peschici czuwa starożytna, położona na skraju skalistego wybrzeża twierdza, gdzie wybraliśmy się podziwiać zachód słońca.

Do Polski wróciliśmy oczywiście opaleni, wypoczęci i z nadzieją, że za rok spotkamy się        w kolejnym, ciekawym zakątku świata.

Wakacyjne smaki

Dzieci ze świetlicy w Marysinie Wawerski próbowały włoskich smaków we wspaniałej pizzerii!

Wakacyjne wyprawy

Wakacje trwają a nasi podopieczni korzystają ze słońca i wspaniałych atrakcji. W lipcu wybraliśmy się do Parku Edukacji i Rozrywki Farmy Iluzji.
Nazwa jest nieprzypadkowa, gdyż kilkuhektarowy teren został urządzony w taki sposób, aby zachęcać do zabawy na łonie natury. Są tu place zabaw, boiska sportowe i ścianka wspinaczkowa.
Zabawa była wspaniała.

">

Hura WAKACJE!!!

Kolejny rok szkolny za nami!

W naszych świetlicach, również świętujemy. Były podziękowania, życzenia, uściski i coś słodkiego.

W czasie wakacje wszystkie świetlice są czynne według harmonogramu:

ŚOW ul. Bartoszycka – w lipcu w godz. 10.00 - 14.00

ŚOW ul. Halna – w lipcu w godz. 10.00 - 14.00

ŚOW ul. Poezji - od 15.07 do 15.08 do w godz. 9.00 – 13.00

ŚOW ul. Króla Maciusia – w lipcu w godz. 10.00 - 14.00

Zapraszamy

Dzień Dziecka 2017

Tradycyjnie już z okazji Dnia Dziecka Centrum Rehabilitacji, Edukacji i Opieki TPD Helenów w przed dzień tego święta, 31 maja przyjęło gościnnie wszystkie dzieci, rodziców oraz wychowawców z całego Mazowsza. Jak co roku uroczystość odwiedziło wielu wspaniałych gości, m.in. zespół Coolers, Patrycja Roszczyk, Karolina Skrzyńska, zespół Hill Box oraz międzynarodowe grupy sceniczno-wokalne z Ukrainy i Białorusi. Tradycyjnie obejrzeliśmy pokaz akrobacji rowerowych w wykonaniu Pana Piotra Bielaka. Wszystkie dzieci chętnie korzystały z dodatkowych atrakcji takich jak: park linowy, ścianka wspinaczkowa, zjeżdżalnia dmuchana DORI, zamek dmuchany BALONIKI, plac zabaw CYRK, Angry Birds, dmuchany dart czy mega twister.

Atmosfera jak zawsze była wspaniała i wszyscy dobrze się bawili.